pondělí 1. července 2013

Summer photo challenge: Fotka na kterou jsem pyšná /1

Tak jsem se zase do něčeho přihlásila a zase nevím co poslat/zveřejnit. Mám několik fotek, které bych sem přidala, ale má být jedna, tak hold bude jedna.
Summer photo challenge na webu By one eye. Myslím, že se ještě můžete přihlásit i vy, jestli budete chtít :)


A proč jsem na ní vlastně pyšná? Mám k tomu několik důvodů. Jsem člověk, který nějak neumí fotit krajiny, nejde mi to a ani moc nebaví. Plus jsou mé schopnosti s grafikou na nulové úrovni, takže si myslím, že na první pokus HDR (bez stativu!) se mi fotka povedla a já na ni můžu být pyšná.

Jen i po půl roce nechápu, jak se ten šum do fotky dostal.. je vidět, že to byl první pokus no.. (před úpravou tam nebyl :() :D

8 komentářů:

  1. Ahoj, ten šum vznikl pravděpodobně právě díky tomu převodu do HDR.... tipuju, že to je pseudo HDR a to by pak dávalo smysl, protože se ta fotka musí vzít do extrémů co se týče světel a(především) stínů, ve kterých není obrazová informace tak kvalitní.... a vezmi si, že se to spojí do jednoho snímku, kde musí být vytáhlé stíny a stlumená světla a přitom se musí zachovat kresba... sečteno podtrženo, pokud jsi to fotila do JPG, není se čemu divit.... :)

    Ale je to hezky koukatelný... já bych to trochu ztmavil a obloze přidal tmavě modrej nádech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že netuším co je to pseudo HDR. Dělala jsem to na jednom kurzu, kde mi řekli co mám udělat a ono se to nějak spojilo.
      Myslíš, že když budu teda fotit na RAW, tak tam šum mít nebudu?
      Díky za vysvětlení! To jsem potřebovala :D :)

      Vymazat
    2. HDR vzniká spojením různě exponovaných fotek.
      U pseuda použiješ jednu fotku, kterou rozkopíruješ a následně každou kopii jinak zesvětlíš, nebo ztmavíš.
      Pokud jsi pospojovala z několika fotek, pořád to neznamená, že by měla být fotka bez šumu... programy na spojování jsou automatizované a ty vlastně řídíš posuvníky jestl ichceš vytáhnout stíny, ztmavit světla, zesvětlit celou fotku, přidat kontrast, ostrost atakdále, atakdále...... a v tom to je. Pokud neuděláš HDR opravdu třeba z 30 různě exponovaných fotek, aby sepokryl kompletně rozsah všech stínů i světel, pořád tam bude trocha šumu.
      Navíc není šum jako šum... eště musíš započítat barevné vady a různé podobné blbostii, které ti vzniknou třeba když se snažíš u JPG o drastičtější vyvážení bílé (.... Na G+ mám několik tisíc profesionálních fotografů a skutečně dokonalá HDR umí jen pár desítek a ti se věnují výhradně HDR a dokáží ho aplikovat kdekoliv.....
      Takže... focení do RAWu to zlepší.
      Nemáš zač... já vždycky rád poradím. :)

      Vymazat
  2. Upřímné přiznání, že grafice a úpravám fotek nerozumím ani v nejmenším, nicméně fotím ráda, ale pouze na amatérské úrovni (on taky můj foťák a moje další schopnosti nic dalšího neumožňují, v tomto ohledu) ale šum-nešum ta fotka se mi zdá naprosto bezchybná a úžasná.
    A drzý dotaz - kde to je, zdá se mi, že to místo znám...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo nejspíš znáš, protože co jsem tak projížděla tvůj blog, jsi asi z HK - já taky ;D
      A děkuju :)

      Vymazat
    2. Výborně, tak nemám halucinace :D Děkuju :D

      Vymazat
  3. Ty barvy jsou dokonale pohádkové :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tu už jsem někde viděla.. je to kouzelné :)

    OdpovědětVymazat